Pages

Know How


General Bali Map

Bali General Information
Bali is an Indonesian island located in the westernmost end of the Lesser Sunda Islands, lying between Java to the west and Lombok to the east. It is one of the country's 33 provinces with the provincial capital at Denpasar towards the south of the island (strictly speaking, the province covers a few more islands than the isle of Bali).

With a population recorded as 3,891,000 in 2010, the island is home to most of Indonesia's small Hindu minority. In the 2000 census about 92.29% of Bali's population adhered to Balinese Hinduism while most of the remainder follow Islam. It is also the largest tourist destination in the country and is renowned for its highly developed arts, including traditional and modern dance, sculpture, painting, leather, metalworking, and music. Bali, a tourist haven for decades, has continually seen surge in tourist numbers in recent years.

Бали является индонезийский остров, расположенный в самом западном конце острова Малого Зондского, лежащей между Java на западе и Ломбок на востоке. Это одна из 33 провинций страны с провинциальной столицы в Денпасар на юге острова (строго говоря, Провинция занимает несколько островов, чем остров Бали).

С населением записывается как 3891000 в 2010 году, остров является родиной самого малого меньшинства Индонезии индуса. В переписи 2000 года около 92,29% населения Бали придерживался балийского индуизма в то время как большинство остальных следовать исламу. Она также является крупнейшим туристическим направлением в стране, и славится своей высокоразвитой искусства, включая традиционные и современные танцы, скульптуру, живопись, кожа, металлообработка, и музыку. Бали, туристической гаванью на протяжении десятилетий, постоянно видели рост числа туристов в последние годы.

バリには、東に西とロンボク島へのJava間にある小スンダ諸島、西の端に位置するインドネシアの島です。それは島の南に向かってデンパサールでの州都で、同国の33州の一つである(厳密に言えば、州は、バリの島よりもさらにいくつかの島々をカバーしています)。

2010年には3891000として記録された人口で、島はインドネシアの小さいヒンズー教の少数のほとんどに家である。残りのほとんどはイスラム教をフォローしながら2000年の国勢調査ではバリの人口の92.29%はバリヒンズー教に付着。また、国内最大の観光地ですし、伝統とモダンダンス、彫刻、絵画、革、金属加工、そして音楽を含めた高度に発達した芸術、で知られています。バリ、数十年間観光客の避難所は、継続的に近年の観光客の数の急増を見ている。

발리 동쪽 서쪽 롬복 자바 사이에 거짓말을 레서 순다 제도의 서쪽 끝에 위치한 인도네시아 섬입니다. 그것은 섬의 남쪽을 향해 덴파사 르에있는 성 자본과 국가의 33 지방의 하나이다 (엄밀히 말하자면, 지방은 발리 섬보다 조금 더 섬을을 다룹니다.)

2010 년 3,891,000으로 기록된 인구, 그 섬은 인도네시아의 작은 힌두교 소수 대부분의 고향입니다. 나머지의 대부분은 이슬람교를 수행하면서 2000 년 인구 조사에서 발리 인구의 92.29 % 정도는 발리 힌두교을 준수. 또한 국가에서 가장 큰 관광지이며, 전통과 현대 무용, 조각, 회화, 가죽, 금속 가공, 음악 등 고도로 발달한 예술, 유명합니다. 발리, 수십 년 동안 관광 천국은 지속적으로 최근 몇 년 동안 관광 숫자 급등 가능성을 보여줬습니다.



Religion: Balinese Hinduism
Balinese Hinduism is deeply interwoven with art and ritual, and is less closely preoccupied with scripture, law, and belief than Islam in Indonesia. Balinese Hinduism lacks the traditional Hindu emphasis on cycles of rebirth and reincarnation, but instead is concerned with a myriad of hyangs, the local and ancestral spirits. As with kebatinan, these deities are thought to be capable of good or harm. Balinese place great emphasis on dramatic and aesthetically satisfying acts of ritual propitiation of these spirits at temple sites scattered throughout villages and in the countryside.

Balinese temple is called Pura, and unlike the common towering indoor Indian Hindu Temple, the Hindu temple of Bali is designed as an open air worship place within enclosed walls, connected with series of intricately decorated gates to reach its compounds. Each of these temples has a more or less fixed membership; every Balinese belongs to a temple by virtue of descent, residence, or some mystical revelation of affiliation. Some temples are associated with the family house compound (also called banjar in Bali), others are associated with rice fields, and still others with key geographic sites.

Ritualized states of self-control (or lack thereof) are a notable feature of religious expression among the people, who for this reason have become famous for their graceful and decorous behavior. One key ceremony at a village temple, for instance, features a special performance of a dance-drama (a battle between the mythical characters Rangda the witch (representing evil) and Barong the lion or dragon (representing good)), in which performers fall into a trance and attempt to stab themselves with sharp knives.

Rituals of the life cycle are also important occasions for religious expression and artistic display. Ceremonies at puberty, marriage, and, most notably, cremation at death provide opportunities for Balinese to communicate their ideas about community, status, and the afterlife. (The tourist industry has not only supported spectacular cremation ceremonies among Balinese of modest means, but also has created a greater demand for them.)

A priest is not affiliated with any temple but acts as a spiritual leader and adviser to individual families in various villages scattered over the island. These priests are consulted when ceremonies requiring holy water are conducted. On other occasions, folk healers or curers may be hired.

Балийский индуизм глубоко переплетаются с искусством и ритуалом, и менее тесно заняты Писания, право, и веру, чем ислам в Индонезии. Балийском индуизме отсутствует традиционный акцент индуистской на циклах перерождения и перевоплощения, но вместо этого имеет дело с множеством hyangs, местные и духов предков. Как и kebatinan, эти божества, как считается, способны хорошо или вреда. Балийском уделяем большое внимание на драматических и эстетически удовлетворяющий актов ритуал умилостивления этих духов в храме сайты разбросаны по деревням и в сельской местности.

Балийский храм называется Pura, и в отличие от общих возвышающиеся закрытый индийский индуистский храм, индуистский храм Бали задуман как открытое место поклонения воздуха в закрытых стенах, связанных с серией сложно украшенные ворота для достижения его соединений. Каждый из этих храмов имеет более или менее фиксированное членство, каждый балийском принадлежит храм в силу происхождения, места жительства, или какой-либо мистическим откровением принадлежности. Некоторые храмы связаны с соединением семейный дом (также называемый Banjar на Бали), другие связаны с рисовыми полями, а третьи с ключевыми географическими сайтами.

Ритуальной государств самоконтроля (или их отсутствие) являются отличительной чертой религиозного выражения среди людей, которые по этой причине стали известны своими изящными и приличным поведением. Одним из ключевых церемонии в деревне храм, например, функции специального исполнения танца-драмы (битва между мифических персонажей Rangda ведьма (представляющих зло) и Barong льва или дракона (что составляет хорошее)), в котором исполнители падения в транс и попытаться ударить себя с острыми ножами.

Ритуалы жизненного цикла являются также важными поводами для религиозного выражения и художественного отображения. Церемонии в период полового созревания, брак, и, прежде всего, кремация в момент смерти предоставляют возможности для балийских довести свои идеи о сообществе, статус и загробной жизни. (Туристическая индустрия не только поддержал захватывающие церемонии кремации среди балийском небогатых, но и создал большую потребность в них.)

Священник не связан ни с храмом, но выступает в качестве духовного лидера и советник отдельных семей в различных деревнях, разбросанных по всему острову. Эти священники получают консультации при церемониях требующих святой водой проводятся. В других случаях, народные целители или целители могут быть приняты на работу.

バリのヒンズー教は深く芸術と儀式と織り交ぜており、少ない密接聖典、法、及びインドネシアにおけるイスラーム以外信念に終始しています。バリヒンドゥー教は、復活と生まれ変わりのサイクルで伝統的なヒンドゥー教の重点を欠いているが、その代わりhyangs、ローカルおよび祖先の霊の無数にかかわっている。 kebatinanと同様に、これらの神々は良いか害の能力であると考えられている。村のあちこちに寺院サイトにあると田舎でこれらの霊の儀式をなだめるための劇的なと審美的に満足させる行為に関するバリは、場所も力を。

バリの寺院はプラと呼ばれ、一般的なそびえ立つ屋内インドのヒンドゥー寺院とは違って、バリのヒンズー教寺院はその化合物に到達するための複雑な装飾がゲートの直列に接続同封の壁内にあるオープンエアの礼拝の場、として設計されています。これらの寺院の各々は、多かれ少なかれ固定のメンバーシップを持って、すべてのバリは降下、居住地、または所属のある神秘的な啓示のおかげで、寺に属しています。いくつかの寺院が家族の家の化合物(また、バリのバンジャールと呼ばれる)に関連付けられている、他の人が鍵地理的サイトと田んぼ、そしてまだ他に関連付けられています。

セルフコントロールの儀式の状態は(またはその欠如)このような理由で彼らの優雅で上品な振る舞いのために有名になっている人、の間で宗教的な表現の著しい特徴です。村の寺院での一つの重要な儀式は、例えば、出演者が落ちている舞踊劇(魔女Rangda架空の文字の間の戦い(悪表す)とライオンやドラゴンを(良い表す)バロン)、の特殊な性能を備えていますトランスと鋭いナイフで刺す自分自身をする試みに。

ライフサイクルの儀式は、宗教的な表現や芸術的表示のためにも重要な機会です。特に思春期、結婚、そして、、死亡時の火葬での儀式は、コミュニティ、ステータス、および死後の世界についての彼らの考えを伝えるためにバリの機会を提供しています。 (観光産業は、わずかな手段のバリの中で壮大な火葬の儀式をサポートしていないが、またそれらの需要を作成しています。)

司祭は、島全体に散らばっ様々な村での精神的指導者と個々の家族への顧問として、任意の寺院が行為とは関連がありません。神聖な水を必要とする儀式が行われるときにこれらの司祭に相談されています。他の場面で、フォークのヒーラーやcurersが雇用されることがあります。

발리 힌두교는 깊이 예술과 의식과 결합한이며, 덜 밀접한 인도네시아에서 이슬람보다 성경, 법률, 그리고 신념과 정신이다. 발리 힌두교는 중생과 환생의 순환에있는 전통적인 힌두교 중점을 부족하지만, 대신 hyangs, 지역 및 조상의 영혼이 수많은 관심이다. kebatinan과 마찬가지로,이 신들은 좋은 해를 수있을 것으로 생각되고 있습니다. 마을 전역과 시골에 흩어져있는 사원 사이트에서 이들의 영혼이 의식 달래기의 드라마틱한과 예술 만족 행위에 발리 장소 훌륭한 강조.

발리 사찰 퓨라라고하며, 일반적으로 우뚝 솟은 실내 인도 힌두교 사원과는 달리, 발리의 힌두교 사원은 그 화합물에 도달 복잡하게 장식 게이츠의 일련의 연결 동봉된 벽 내에 야외 예배 장소로 설계되었습니다. 이 사원의 각각은 더 많거나 적은 고정 회원을 가지고, 모든 발리가 하강, 거주, 또는 제휴의 일부 신비 계시의 미덕으로 사원에 속한다. 일부 사원이 가족 하우스 화합물 (또한 발리에서 banjar라고도 함)와 관련된, 다른 사람들은 논을과 관련된, 그리고 주요 지역 사이트 여전히 다른 사람입니다.

자기 통제의 Ritualized 상태 (또는 그것의 부족)는 이러한 이유로 자신의 우아하고 예의 바른 행동으로 유명한 된 사람 사이에 종교 표현의 주목할만한 기능입니다. 마을 사원에 하나의 주요 행사 예를 들어, 공연은 가을있는 춤 드라마 (신화 캐릭터 간의 전투 마녀를 Rangda (악을 대표)과 사자 또는 용을 (좋은 표현) Barong)의 특별한 성능 기능 트랜스와 날카로운 나이프로 찔러 스스로 시도로.



Culture of Bali
Bali is renowned for its diverse and sophisticated art forms, such as painting, sculpture, woodcarving, handcrafts, and performing arts. Balinese percussion orchestra music, known as gamelan, is highly developed and varied. Balinese performing arts often portray stories from Hindu epics such as the Ramayana but with heavy Balinese influence. Famous Balinese dances include pendet, legong, baris, topeng, barong, gong keybar, and kecak (the monkey dance). Bali boasts one of the most diverse and innovative performing arts cultures in the world, with paid performances at thousands of temple festivals, private ceremonies, or public shows.

The Hindu New Year, Nyepi, is celebrated in the spring by a day of silence. On this day everyone stays at home and tourists are encouraged to remain in their hotels. But the day before that large, colourful sculptures of ogoh-ogoh monsters are paraded and finally burned in the evening to drive away evil spirits. Other festivals throughout the year are specified by the Balinese pawukon calendrical system.
Balinese dancers wearing elaborate headgear, photographed in 1929. Digitally restored.

Celebrations are held for many occasions such as a tooth-filing (coming-of-age ritual), cremation or odalan (temple festival). One of the most important concepts that Balinese ceremonies have in common is that of désa kala patra, which refers to how ritual performances must be appropriate in both the specific and general social context. Many of the ceremonial art forms such as wayang kulit and topeng are highly improvisatory, providing flexibility for the performer to adapt the performance to the current situation. Many celebrations call for a loud, boisterous atmosphere with lots of activity and the resulting aesthetic, ramé, is distinctively Balinese. Oftentimes two or more gamelan ensembles will be performing well within earshot, and sometimes compete with each other in order to be heard. Likewise, the audience members talk amongst themselves, get up and walk around, or even cheer on the performance, which adds to the many layers of activity and the liveliness typical of ramé.
Stone carvings in Ubud.

Kaja and kelod are the Balinese equivalents of North and South, which refer to ones orientation between the island’s largest mountain Gunung Agung (kaja), and the sea (kelod). In addition to spatial orientation, kaja and kelod have the connotation of good and evil; gods and ancestors are believed to live on the mountain whereas demons live in the sea. Buildings such as temples and residential homes are spatially oriented by having the most sacred spaces closest to the mountain and the unclean places nearest to the sea.

Most temples have an inner courtyard and an outer courtyard which are arranged with the inner courtyard furthest kaja. These spaces serve as performance venues since most Balinese rituals are accompanied by any combination of music, dance and drama. The performances that take place in the inner courtyard are classified as wali, the most sacred rituals which are offerings exclusively for the gods, while the outer courtyard is where bebali ceremonies are held, which are intended for gods and people. Lastly, performances meant solely for the entertainment of humans take place outside the walls of the temple and are called bali-balihan. This three-tiered system of classification was standardized in 1971 by a committee of Balinese officials and artists in order to better protect the sanctity of the oldest and most sacred Balinese rituals from being performed for a paying audience.

Бали славится своей разнообразной и сложной формы искусства, такие как живопись, скульптура, резьба по дереву, ремесел, и исполнительское искусство. Балийском перкуссия оркестра музыки, известной как гамелан, высоко развита и разнообразна. Балийском исполнительского искусства часто изображают истории из эпоса индуистской, таких как Рамаяна, но с сильным влиянием Бали. Известные танцы балийском включают pendet, Legong, Барис, topeng, баронг, гонг строка функциональных клавиш, а Kecak (обезьяны танец). Бали может похвастаться одним из самых разнообразных и инновационных выполнения культуры искусства в мире, с платными выступлениями на тысячах храмовых праздниках, частных церемоний, или общественные показы.

Год индуистский Новый, Nyepi, празднуется весной на день молчания. В этот день все остаются дома, так и туристам рекомендуется оставаться в своих гостиницах. Но за день до этого, что большие, красочные скульптуры ogoh-ogoh монстры напоказ и, наконец, горел вечером, чтобы отогнать злых духов. Другие фестивали в течение года определяются балийском pawukon календарные системы.
Балийских танцовщиц носить сложный головной убор, сфотографировали в 1929 году. Цифровая восстановлена.

Праздник проводится для многих случаев, таких как зубная подачи (ближайшие совершеннолетия ритуала), кремации или odalan (храм фестиваля). Одним из наиболее важных понятий, которые балийских церемоний объединяет то, что ДЭСВ кала Патры, в котором говорится, как ритуальные выступления должны соответствовать как в специальных и общих социальных условий. Многие из церемониальной формы искусства, такие как вайанг kulit и topeng очень импровизационным, обеспечивая гибкость для исполнителя адаптировать производительность для текущей ситуации. Многие торжества требуют громкий, шумный атмосферу с множеством деятельности и в результате эстетических, Рам, это отчетливо Бали. Часто две или более гамелан ансамбли будут выступать также в пределах слышимости, а иногда и конкурируют друг с другом для того, чтобы быть услышанным. Кроме того, зрители говорят между собой, вставать и ходить, или даже поболеть за производительность, которая добавляет много уровней активности и живости типичные Рам.
Каменная резьба в Убуд.

Кая и kelod являются балийский эквиваленты Севера и Юга, которые относятся к ориентации них между крупнейших горных острова Гунунг Агунг (Кая), и море (kelod). В дополнение к пространственной ориентации, Кая и kelod имеют оттенок добра и зла; богам и предкам, как полагают, чтобы жить на горе в то время как демоны живут в море. Здания, такие как храмы и жилые дома пространственно ориентированных, имея самые священные места ближе к горе и нечистых местах ближайших к морю.

Большинство храмов внутренний двор и внешний двор, которые расположены с внутренним двором дальний Кая. Эти пространства служат производительность места, так как большинство балийских ритуалы сопровождаются какими-либо сочетание музыки, танца и драмы. Спектакли, которые происходят во внутреннем дворе, классифицируются как вали, самые священные ритуалы, которые являются предложениями исключительно для богов, в то время как внешний двор, где bebali церемонии проводятся, которые предназначены для богов и людей. Наконец, спектакли предназначены исключительно для развлечения людей происходят вне стен храма и называются бали-balihan. Это трехуровневая система классификации была стандартизирована в 1971 году комитет должностных лиц балийский и художников, с тем чтобы лучше защитить святость из старейших и самых священных ритуалов балийском от того, выполняется для оплаты аудитории.

バリはそのような絵画、彫刻、木彫り、工芸品、そして舞台芸術としての多様で洗練された芸術形式、で知られています。ガムランと呼ばれるバリの打楽器オーケストラの音楽は、高度に発達し、変化です。バリのパフォーミングアーツは、多くの場合、ラーマーヤナなどが重いバリの影響力を持つヒンドゥーの叙事詩からストーリーを描く。有名なバリ舞踊はペンデット、レゴン、バリス、topeng、バロン、ゴングkeybar、とチャックを(モンキーダンス)などがあります。バリでは、寺院のお祭り、民間の儀式、または公共のショーの数千で支払われる公演で、世界で最も多様で革新的な舞台芸術の文化を誇っています。

ヒンドゥー教の新年、サカ暦は、沈黙の日が春に祝われる。この日に誰もが自宅のままで、観光客は彼らのホテルにとどまることが奨励されています。しかしogoh - ogohのモンスターのその大規模な、カラフルな彫刻前日にはパレードや最終的に悪霊を追い払うために、夕方に焼かれている。年間を通じて他のお祭りは、バリpawukon暦システムによって指定されます。
精巧なかぶり物を身に着けているバリのダンサーは、1929年に撮影。デジタル復元。

お祝いは、そのような歯のファイリング(成人の儀式)、火葬またはodalan(縁日)などの多くの機会に開催されます。バリの儀式に共通する最も重要な概念の1つは、儀式のパフォーマンスが特定のと一般的な社会的コンテキストの両方で適切である必要があります方法を参照するDESAカラアザールパトラ、のことです。このようなワヤンkulitやtopengとして儀式芸術の多くは、現在の状況にパフォーマンスを適応するパフォーマーのための柔軟性を提供する、非常に即興的です。多くのお祝いは、活動の場や、その結果美学と大声で、騒々しい雰囲気を求める、ラメは、独特のバリです。しばしば二つ以上のガムランアンサンブルが聞こえる範囲内でよく演奏します、と時々聞こえるようにするために互いに競争。同様に、観客はそれ自体で話す、立ち上がって歩き回ったり、さらに活動の多くの層とラメの典型的な活気に追加するパフォーマンス、を応援。
ウブドの石の彫刻。

冠者とkelodは、島最大の山アグン山(冠者)、海(kelod)の間のものの向きを参照して北と南のバリの同等、です。空間的定位に加えて、冠者とkelodは善と悪の意味合いを持って、神々や祖先は悪魔が海に住んでいるのに対し、山に住んでいると考えられている。そのような寺院との住宅などの建物は山と海に最も近い汚れた場所に最も近い、最も神聖なスペースを持つことで空間的に配向される。

ほとんどの寺院は、中庭と中庭遠い冠者に配置されている外側の中庭があります。ほとんどのバリの儀式が音楽、ダンス、演劇の任意の組み合わせを伴っているので、これらのスペースは、パフォーマンスの場として機能します。中庭で行われる公演は神と人々のために意図されている聖者、外側の中庭がbebali式典が開催されている場所ながら、もっぱら神のための提供である最も神聖な儀式として分類されます。最後に、パフォーマンスは、人間の寺院の壁の外に場所を取るとバリbalihanと呼ばれているの娯楽のためだけのもの。分類のこの3層のシステムはよりよい支払う聴衆のために実行されているから最も古く、最も神聖なバリの儀式の尊厳を守るために、バリの関係者や芸術家の委員会によって1971年に標準化されました。

발리는 그러한 그림, 조각, 목각, 공예품, 그리고 공연 예술로서 다양하고 정교한 예술 형태에 대한 알려져 있습니다. 가믈란로 알려진 발리 타악기 오케스트라 음악, 고도로 발달한하고 다양합니다. 발리 공연 예술은 종종 같은 Ramayana 그러나 무거운 발리 영향과 힌두교 epics의 이야기를 묘사. 유명한 발리 춤 pendet, legong, baris, topeng, barong, 공 keybar 및 kecak을 (원숭이 춤) 등이 있습니다. 발리 사원 축제, 개인 행사 또는 공공 보여주는 수천에서 유료 공연으로 세계에서 가장 다양하고 혁신적인 예술 문화 중 하나를 자랑합니다.

힌두 새해, 네피는 침묵의 하루로 봄에 열립니다. 이 날 사람들은 가정에서 숙박과 관광객들은 호텔에서 유지하는 것이 좋습니다. 그러나 ogoh - ogoh 괴물의 크고 화려한 조각 전에 하루 행진 그리고 마침내 악령을 떨어져 운전을 저녁에 불에 수 있습니다. 일년 내내 다른 축제는 발리 pawukon 역법 시스템에 의해 지정됩니다.
정교한 헤드기어를 쓰고 발리 댄서가, 1929 년 촬영. 디지털 복원.

축하는 등 독특한 파일링 (오고 - 성인의 의식), 화장 또는 odalan (사원 축제) 등 많은 경우에 대해 실시하고 있습니다. 발리 행사가 공통으로 가지게되는 가장 중요한 개념 중 하나는 의식 공연은 구체적이고 일반적인 사회적 맥락 모두에서 적절한해야하는 방법을 말합니다 désa 칼라 patra의 것입니다. 이러한 wayang kulit 및 topeng로 의식 예술 양식의 대부분은 현재 상황에 성능을 적응하는 연기자에 대한 유연성을 제공, 높은 improvisatory 있습니다. 대부분의 행사는 독특한 발리는 활동이 많은 소리, 거친 분위기와 결과 미적, 레임에 대한 호출합니다. 때때로 두 개 이상의 가믈란 ensembles이 가까이에 실적이되며, 때로는 들었하기 위해 서로 경쟁합니다. 마찬가지로, 관객들이 자기 ​​들끼리 이야기, 일어나 산책하거나 활동의 다양한 레이어와 레임의 전형적인 원기에 추가 성능에 응원.
Ubud 호텔에서 석재 조각.

Kaja 및 kelod이 섬의 가장 큰 산악 건엉 Agung (kaja), 바다 (kelod) 사이 것들 방향을 참조 남북의 발리에 해당하는 금액입니다. 공간적 방향뿐만 아니라, kaja 및 kelod는 선악의 내포를, 신들과 조상이 귀신이 바다에 사는 반면 산에 사는 것으로 추정하고 있습니다. 이러한 사찰과 주거 주택 등 건물은 산과 바다를 가장 가까운 부정한 장소에 가장 가까운 가장 신성한 공간을함으로써 공간 지향하고 있습니다.

대부분의 사원은 안뜰과 안뜰 멀리 kaja로 배열되어 외부 안뜰있다. 대부분의 발리 의식은 음악, 무용과 연극의 조합에 의해 수반되기 때문에 이러한 공간은 성능 장소로 제공하고 있습니다. 바깥 마당은 신이 사람위한 것입니다 bebali 행사 개최 어디에, 어떤 상태에서 안뜰에서 이루어지는 공연은 wali, 신들을 위해 독점적으로 제공하는 가장 신성한 의식으로 분류됩니다. 마지막 공연은 인간의 엔터테인먼트에 대해 전적으로 의미하는 것은 사원의 벽에 외부의 장소를 가지고 발리 - balihan이라고합니다. 분류 이러한 3 계층 시스템은 더 나은 지불 고객을 대상으로 수행되는 가장 오래되고 신성한 발리 의식의 신성을 보호하기 위해 발리 관계자와 아티스트의위원회에 의해 1971 년 표준되었습니다.


Bali Consulate Information
•Consulate Australia
Email : ausconbali@denpasar.wasantra.net.id Jl. Hayam Wuruk Denpasar - Bali (62 361) - 235092, 235093, Fax (62 361) 231990
•Consulate Austria
Email : swisscon@denpasar.wasantra.net.id Kompleks Istana Kuta Galeria Blok Valet 2 no 12 (62 361) - 751735, 754719, Fax (62 361) 754457 Jl Patih Jelantik 80361 Kuta - Bali
•Consulate British
Email : bcbali@dps.centrin.net.id Jl. Tirta Nadi Sanur - Bali (62 361) - 270601, Fax : (62 361) 270601
•Consulate Canada
Jl. Prof. M. Yamin No 51 Denpasar - Bali (62 361) - 235092, 235093, 231990
•Consulate Czech Republic
Email : czechbali@mydeja.com Jl. Pengembak 17 Sanur - Bali (62 361) - 286465, 286408, Fax : (62 361) 286408
•Consulate Danmark Jl. Jaya Giri VIII-IO Renon Denpasar - Bali (62 361) - 235098, 233053 Fax : (62 361) 234834, 9388013
•Consulate Finlandia
Email : swisscon@denpasar.wasantra.net.id Kompleks Istana Kuta Galeria Blok Valet 2 no 12 Tel : (62 361) - 751735 Fax : (62 361) 754457 Jl Patih Jelantik Kuta - Bali
•Consulate France
Email : emilie@denpasar.wasantra.net.id Jl. By Pass Ngurah Rai No. 35 Sanur - Bali (62 361) - 285485, 288224 Fax : (62 361) 285485
•Consulate Germany
Email : dtkoncbali@denpasar.wasantra.net.id Jl. Pantai Karang No 17 Batu Jimbar Sanur - Bali (62 361) - 288535, 288826, Fax : (62 361) 288826
•Consulate Hungaria
Email : cristofoli@denpasar.wasantra.net.id Jl. Raya Kuta 88 Denpasar - Bali (62 361) - 757557, 757558, Fax : (62 361) 757562
•Consulate Italy
Email : italconsbali@italconsbali.com Jl. By Pass Ngurah Rai No 126 G Sanur - Bali (62 361) - 289728, Fax : (62 361) 289743
•Consulate Mexico
Email : astina@denpasar.wasantra.net.id Jl. Prof M. Yamin No. 1A Renon Denpasar - Bali Tel : (62 361) - 223226
•Consulate Netherlands
Email : purwa@denpasar.wasantra.net.id Jl. Raya kuta 127 Kuta - Bali Tel : (62 361) - 751517
•Consulate New Zealand Jl. Prof M. Yamin No. 51 Denpasar - Bali (62 361) - 235092, 235093, 231990
•Consulate Norway
Email : purwa@denpasar.wasantra.net.id Jl.Jaya Giri VIII -no. 10 Denpasar - Bali (62 361) - 235098, Fax : (62 361) 234834
•Consulate Papua New Guinea
Email : purwa@denpasar.wasantra.net.id Jl. Prof M. Yamin No. 51 Denpasar - Bali (62 361) - 235092,235093, Fax : (62 361) 234834
•Consulate Spain
Email : rabik@indo.net.id Jl. Raya Sanggingan - Banjar Lungsiakan - Ubud - Bali (62 361) - 975736, Fax : (62 361) 975726
•Consulate Sweden
Email : segara1@denpasar.wasantra.net.id Segara Village hotel Sanur Jl. Segara Ayu, Sanur - Bali (62 361) - 288407, 288408 Fax : (62 361) 518699
•Consulate Switzerland
Email : swisscon@denpasar.wasantra.net.id Kompleks Istana Kuta Galeria Blok Valet 2 no 12 Jl Patih Jelantik Kuta - Bali Tel : (62 361) - 751735 Fax : (62 361) 754457
•Consulate United States Of America
Email : amcobali@indosat.net.id Jl. Hayam wuruk No. 188 Denpasar - Bali (62 361) - 233605, 222426, Fax : (62 361) 222426

Bali Important Numbers
Indonesia code +62
Area Denpasar Code 361

Police 110
Police Polda Bali 236494
Tourist Policies 224111
Ambulance 118
Sanglah Public Hospital 227 911
International SOS Medica Clinic 710505
Bali International Medical Center ( BIMC ) 761263
Fire Department 113
Search and Rescue 751111
Ngurah Rai International Airport 751 011
Ngurah Rai Airport Taxi 724 724
Directory Inquiries 108
Immigration 227 828 / 751 038
International Operator 101
Post Office 161

Banks
•American Express Bank (0361) 283973
•ABN-AMRO Bank (0361) 244277
•Bank Central Asia (BCA) (0361) 756283
•Bank Danamon (0361) 757836
•Bank International Indonesia (BII) (0361) 756671
•Bank Lippo (0361) 284158
•Bank Mandiri (0361) 770259
•Bank Niaga (0361) 232969
•Bank Permata (0361) 263373
•Citibank (0361) 255077
•Commonwealth Bank (0361) 237077
•Standard Chartered Bank (0361) 223700

Credit Cards
•American Express (0361) 283970
•Mastercard / Visa (0361) 759010

Currency: IDR (Indonesian Rupiah)
Time: GMT+9

Places of Interest + Bali Maps by Administrative Divisions
South Bali: •Badung •Denpasar •Gianyar •Tabanan
North Bali: •Buleleng
West Bali: •Jembrana
East Bali: •Karangasem •Klungkung
Middle Bali: •Bangli

Do and Don't in Bali